SHORTBLOG: Persbericht versturen? Dan dit absoluut NIET doen!
SHORTBLOG (maximum leestijd 20 seconden)
26 Juni 2018 - Categorie Algemeen
Als u namens uw organisatie, bijvoorbeeld in het MKB, een persbericht verstuurt, dan wilt u uw kans vergroten op media-aandacht en Free Publicity.
Maar ten aanzien van dat persbericht, geven we u graag de volgende essentiële tip...
- Verstop uw persbericht NOOIT in een PDF, als bijlage bij een e-mail die u aan journalisten en redacties stuurt.
- Een PDF is ten strengste verboden! Het verkleint met 100% zekerheid uw kans op Free Publicity.
De belangrijkste redenen:
- Journalisten en redacties hebben vaak haast. Soms willen ze 'gewoon' COPY-PASTE het persbericht overnemen en kopiëren vanuit een PDF is niet altijd even makkelijk. Onnodig tijdverlies dus. De redactie kiest dan een ander persbericht (van uw concurrent bijvoorbeeld).
- Het duurt langer voordat een PDF is geopend, als deze in de inbox zit. Als de deadline scherp is, dan hebben journalisten en redacties geen tijd hiervoor. Ook dus onnodig tijdverlies.
Wat dan wél doen?
- De tekst van het persbericht gewoon IN de e-mail plaatsen.
Redacties en journalisten kunnen het dus meteen lezen als het hun inbox inschuift.
- Dus ook NIET in een WORd-bijlage doen...
- U vergroot daarmee uw kans op Free Publicity.
Onderaan dit blog hebt u de mogelijkheid om nog meer tips te ontvangen die uw kans op Free Publicity vergroten!
Free Publicity
Dit SHORTBLOG werd u aangeboden door Jerry Helmers van Crown Media, Bureau voor Communicatie en Strategie in Badhoevedorp. Jerry is media-ondernemer, sinds 2010 columnist bij de Financiële Telegraaf, opiniemaker bij BNR Nieuwsradio en directeur/eigenaar van debat-trainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub.
Bij Crown Media houden we ons o.a. bezig met het ontwikkelen van professioneel communicatie- en mediabeleid voor het MKB. Zo geven we regelmatig workshops en InCompany-trainingen om de afdelingen marketing en communicatie van die bedrijven bewuster te maken van de kansen die er zijn op en met Free Publicity.
CommunicatieCode®
Free Publicity is overigens een wezenlijk onderdeel van het complete communicatiemarketing-plan. Wij geven dat vorm door middel van de CommunicatieCode®, een handig stappenplan voor het MKB dat geen eigen communicatie- of marketingafdeling heeft maar tóch begrijpt dat er 'iets' aan communicatie en marketing moet worden gedaan.
Tot snel ziens!
Met vriendelijke groet,
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatieadviseur / BlogBoy / Expert CommunicatieCode
Heel graag ontvang ik leuke en handige tips om de Free Publicity van mijn bedrijf een boost te geven. Ik laat mijn gegevens hieronder achter:
Lees hier ons privacy statement.