Het gebruik van ChatGPT in het MKB: een nieuwe liefde die altijd blijft
Heel veel tijdwinst boeken bij het creëren van content!
11 Maart 2024 - Categorie AlgemeenAls ondernemer weet ik al bijna een kwart eeuw hoe uitdagend het is om alle ballen hoog te houden. Tussen het managen van de dagelijkse operaties (lees: het voldoen aan de wensen van je klanten en het afvinken van alle To Do-lijstjes) en het streven naar groei, lijken marketing en communicatie vaak een bijzaak geworden.
Maar die tijd is definitief voorbij!
Misschien denk je dat de nieuwste technologieën zoals Artificial Intelligence (AI) buiten bereik of irrelevant zijn voor jouw bedrijf. Maar niets is minder waar: een programma als ChatGPT is een eenvoudige maar krachtige AI, misschien zelfs een ware game-changer voor jouw marketing en communicatie.
Spoiler Alert: AI mag géén ver-van-je-bed-show meer zijn. Zeker niet als je een ondernemende ondernemer in het MKB bent, die géén eigen marketing- of communicatieafdeling heeft of waar dit er een beetje wordt bijgedaan. Tegelijkertijd wéét je dat het in de basis belangrijk is om zo veel mogelijk uit je marketing- en communicatie-inspanningen te halen. Want, je wilt continuïteit én groei!
In dit blog lees je 2 hele praktische voordelen waarom een makkelijk programma als ChatGPT ook jou en jouw bedrijf verder helpt. En hoe.
1.
Contentcreatie op afroep
Denk eens aan de uren die je besteedt aan het schrijven van blogposts, sociale media updates of klantenmails. ChatGPT kan deze taken in een fractie van de tijd uitvoeren, waardoor je kostbare tijd bespaart die je kunt besteden aan het runnen van je bedrijf.
Praktisch: waar je er voorheen met moeite in slaagde om (slechts) één blogpost per maand te posten, zo kun je nu in minder tijd (!) 2 blogposts per maand (of zelfs meer) publiceren!
Het voordeel is helder: méér content is méér zichtbaarheid. En dus een grotere kans op nieuwe klanten!
Tip: praat eens met een Prompt Professional.
Je weet niet wat een ‘Prompt’ is?
Geen probleem! Het antwoord lees je hier!
2.
Verbeterde SEO en online zichtbaarheid
Goede content is essentieel als het gaat om het streven naar meer online zichtbaarheid. ChatGPT kan helpen met het genereren van SEO-geoptimaliseerde blogs die de aandacht trekken van zowel potentiële klanten als zoekmachines.
Dit betekent meer verkeer naar je website en uiteindelijk meer conversies.
Je hoeft dus eigenlijk geen superduur online marketingbureau meer in te huren voor deze uitdagingen, want een programma als ChatGPT legt voor jou de basis. Je komt daar gewoon al een heel eind mee. Voor een bedrijf in het MKB in het onder- of middensegment levert dit onverwacht al grote stappen op, die in tijd en geld slechts minimale investeringen betreffen.
Tip: overleg met een Prompt Professional.
Beperkt budget?
Het implementeren van Artificial Intelligence in een kleine of middelgrote organisatie lijkt dus een enorme stap waarvan je misschien initieel dacht dat alleen de supergrote bedrijven die stap konden maken.
Echter, er is intussen een andere realiteit ontstaan, juist door de opkomst van AI in 2023 en het vervolg nu in 2024. Juist voor bedrijven met een beperkt budget, zijn de voordelen enorm. Het gaat er simpelweg om dat je de nieuwe techniek slim integreert, op de plekken waar die de meeste impact zal hebben.
Voor het midden- en ondersegment van het MKB zit die eerste belangrijke impact in de contentcreatie.
Wat mij betreft ontdek jij nu ook hoe ChatGPT en AI letterlijk van toegevoegde waarde zijn voor jouw bedrijf. Of anders gezegd: hoe het gebruik van ChatGPT voor jou een nieuwe liefde wordt, die altijd blijft met als leuke bijvangst meer rendement uit je blogs, meer interactie en conversie en uiteindelijk een nóg stevigere basis voor je bedrijfsgroei!
Nieuwsbrief
Schrijf je nu in
Een keertje sparren hierover?
Altijd leuk.
Jerry Helmers (wie ben ik?)
Crown Media
Sr. Communicatie- en Marketingadviseur / BlogBoy / Expert MarketingCode
Founder / Dagvoorzitter / Debatleider / Chief Debating Officer / Chairman Round Tables / Trainer
Ondernemer bij Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie.
Crown Media, Bureau voor Marketing, Communicatie en Strategie van Jerry Helmers – gevestigd sinds het jaar 2000 in Badhoevedorp - richt zich op die bedrijven in het MKB die géén eigen marketing- of communicatieafdeling hebben of waar deze disciplines er ‘een beetje’ worden bijgedaan. Crown Media houdt zich bezig met het ontwikkelen van marketing- en communicatieplannen en creatieve copywriting. (en alles wat daaraan verwant is!). BlogBoy en de CommunicatieCode zijn belangrijke labels. Crown Media is tevens eigenaar van debattrainingsinstituut Dé Nederlandse Debatclub in Amsterdam.
Ik heb een vraag, een suggestie of wil iets anders weten. Ik vul daarom hieronder het contactformulier in. Crown Media antwoordt binnen 2 werkdagen!
Lees hier ons privacy statement.